jueves, 9 de julio de 2015

Instal·lades a terres africanes!

Hola a tots i totes, després del llarg viatge hem arribat a Wukro.

Va ser un viatge molt llarg entre vols i hores als aeroports, fins i tot vam passar la nit a l'aeroport d'Addis Abeba dormint a una cadira, però per fí ahir vam arribar al nostre destí.  No només era un aeroport diferent als que estem acostumades a veure, sinó que també vam sentir l’olor particular d’Etiòpia.

Ens va acompanyar un taxi de Mekele a Wukro i finalment vam arribar a la missió St. Mary's on ens van rebre el Pare Angel Olaran i les cuineres.

Un cop instal·lades  vam anar a donar un tomb pel carrer principal de Wukro per ubicar-nos i fer-nos la idea del lloc on viurem durant 20 dies. És un carrer asfaltat que sembla no acabar mai. Seguidament, a l’hora de dinar, vam conèixer als voluntaris que ens acompanyaran en aquesta experiència. Tots som de diferents punts d'Espanya: Madrid, País Basc i Catalunya.

A la tarda vam  anar en busca de wifi i vam trobar un bar per poder-nos-hi connectar, però anava molt lent, només fa una setmana que ha arribat el wifi a Wukro.

A les 17:00h de cada tarda venen alguns nens/es del poble a jugar a la missió amb tots els voluntaris. Va ser llavors quan vam conèixer i ens vam apropar més a tots ells.  Quan va arribar la nit estàvem molt cansades de tot el trajecte, ja que havíem dormit poques hores i vam anar a dormir molt aviat.

Avui, recent llevades (7:00h) hem anat a ajudar a l’hort, aquí hi ha molta feina per fer. Veiem que aquests dies no pararem ni un minut.
Ha sigut el primer dia que hem fet activitats amb els nens/es, són molt receptius i amb moltes ganes de jugar.

Ah, i una cosa, ara per la gent d’aquí som “farengi” que vol dir estrangeres, els més petits s’encarreguen de recordar-nos-ho cada dos passes que fem pel carrer.

Com ja us hem dit fa molt poc que hi ha disponibilitat de wifi als bars i als diferents establiments, per tant aquesta connexió és escassa i costa diners, a més disposem  de poc temps ja que seguim la dinàmica de la missió de st. Mary’s. Per tant no podrem publicar cada dia, tot i que intentarem escriure sovint.